Dag 21, Reisdag Lopburi – Pak Chong - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van letsgothailand - WaarBenJij.nu Dag 21, Reisdag Lopburi – Pak Chong - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van letsgothailand - WaarBenJij.nu

Dag 21, Reisdag Lopburi – Pak Chong

Door: Kor

07 Augustus 2013 | Thailand, Lopburi

Vandaag gaan we weer verder naar ons volgende adres.
1 nacht eerder als gepland.
1 nacht eerder, want de pool werkt niet.
1 nacht eerder, want we zijn de apen zat.
1 nacht eerder, want de stad heeft ons niets meer te bieden.

We regelen via de receptie een taxi die ons naar het busstation brengt. De manager heeft dienst en meldt, in haar gebrekkige Engels, dat we een refund krijgen op de niet genoten nacht. Ze biedt ons een kosteloze taxi (200 Bath) en een refund van 1700 Bath.
Hiervoor moet ik dan wel 2 bonnetjes tekenen.
En 2 bonnetjes teken ik.
Het klopt niet helemaal. Maar ach ik heb vakantie. Ik vindt het OK zo. Hulde! En wij zijn weg.

De taxi brengt ons naar het Busstation. Ik heb busstation gezegd. Hij heeft busstation herhaald. Maar als we langs het busstation rijden zeg ik; “Here it is, The Busstation!”. Hij antwoord; “Yes; Busstation!" en rijdt vrolijk door. Na een vijftal minuten dringt de info tot hem door. Hij zit fout. Hij is te ver gereden.
Het Busstation is waar de bussen vertrekken. Busstation is niet waar de treinen vertrekken. DUH…!
Dus lacht hij. Keert de taxi en rijdt via allerlei kleine weggetjes terug richting busstation. Hier worden we afgezet bij een minibus. Een minibus naar Pak Chong.
Luxe bus. Vlotte bus. En dat voor slechts 280 Bath. Dat wordt een kleine 3 uren, comfortabel Side Seeing.

Deze mini bus zet ons af in het centrum van Pak Chong. Hier mogen we het vervoer naar Green Leaf zelf regelen. Wij hebben bij Green Leaf een trekking geregeld. Maar wij zijn 1 dag te vroeg. Dus worden niet verwacht. We staan buiten te overleggen hoe hier weg te komen terwijl er een Taxi stopt. De chauffeur loopt naar ons toe en vraagt ‘Where you from?’ We zeggen dat we naar Green Leaf willen. Hij zegt dat we ons moeten melden bij de Tourist Office. Die kunnen dan de benodigde telefoontjes voor ons plegen. OK! Wat een toerist vriendelijk onthaal.

Zo ver komt het echter niet. Net voor we een stap willen zetten komt een volgende chauffeur bij ons. Dit blijkt de chauffeur van Green Leaf te zijn. Hij vraagt of we mee willen? Tuurlijk willen we mee! Wat een mazzel. Onverwacht sluit het vervoer naar onze hostel vlekkeloos aan.

Bij Green Leaf aangekomen ontstaat er wat paniek. Wij, en een Spaans stel ,stappen de Pick Up uit. Er worden 2 gasten met kind verwacht. Er zijn 4 gasten met 3 kinderen. Voor ons is geen plaats. Wij weten dit. Zij nog niet. We leggen uit; We zijn 1 nacht te vroeg en hebben al een boeking bij de ‘buren’. Alleen willen we nu 1 nacht langer, 1 nacht eerder. De rust keert terug en de vriendelijke eigenaar gaat met ons mee naar de buren. Om alles daar te regelen. Om alles uit te leggen. Om alles te vertalen. Om ons alle service te verlenen. Super vriendelijk. Dat is nog eens de klant een warm welkom heten!
We checken in. Betalen 1 nacht extra. Betalen 1 bed extra.
Onze kamer bij de ‘buren’ heeft airco. Deze service kan Green Leaf (nog) niet bieden. Maar met de kille service van dit hotel hebben wij de airco niet nodig.
Water werkt niet. Extra bed is er niet. Zwembad werkt niet. (Thaise) Vriendelijkheid is er niet. Wat een drama voor een op zicht zo’n prachtig resort. We moeten 10 min. wachten. Dan zou alles verholpen zijn. De 10 min wordt al snel 2 uren. Deze tijd benutten we door wat te eten bij Green Leaf. Hier heb je écht Thais eten. Hier échte Thai’se prijzen. Hier échte Thai’se vriendelijkheid. Geografisch slechts 50m verder, maar een wereld van verschil.
Ons hotel heeft vele kleine zwembadjes waarvan slechts 1 gebruikt mag/kan worden. Eerst eten en bijkomen bij Green Leaf. Dan gaan we zwemmen bij de buren. Het reisvuil van ons af spoelen. Lob Buri van ons afspoelen.
Lekker verkoelen.
Lekker helemaal niks.