Dag 9 - Luieren - Montalay - Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van letsgothailand - WaarBenJij.nu Dag 9 - Luieren - Montalay - Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van letsgothailand - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Luieren - Montalay - Koh Tao

Door: Kor

26 Juli 2013 | Thailand, Koh Tao

Vrijdag 26 juli. Ik zit nu op de stoep van onze 2 onder 1 dak huisje. We hebben zoals Joep voorstelde de luxe huisje ingeleverd voor de goedkope. Goedkoop vinden de kids prima, alleen geen airco geeft nog wat irritatie. Voor de rest prima. Vorig huisje had 1x dubbel en 1x enkel bed waar we met onze vieren op sliepen. Nu hebben we 1x dubbelbed waarop Bink, Dorien en ik slapen.Joep slaapt op een luchtbedje met eigen klamboe. Net een tentje, lekker stoer. We hebben ook geen veranda meer zodat ik nu op het stoepje dit zit te tikken. Zoals gepland hebben we vandaag een dagje te luieren. Beetje snorkelen, zwemmen, drinken en alles wat in ons op komt wat niet te veel energie kost.
We hebben de dag bij het zwembad doorgebracht. Dorien lezend in haar boek (E-reader) en ik werk dit verslag bij. Joep en Bink wisselen beurtelings het zwembad af met de playroom, waar een tv staat. Zo laten we allen deze dag rustig aan ons voorbij gaan. s’ Avonds heerlijk op de 1ste verdieping genieten van het lekkere eten met een prachtig uitzicht op zee waar Koh Pah-Nagh en Koh Samui duidelijk te zien zijn (60 & 80 km afstand). We turen onder het genot van een Thai’s biertje de horizon af hopend of ‘onze’ walvis’ nog voorbij komt. Helaas, ook vanavond geen succesvolle hereniging. Het eten smaakt wel weer zalig en we maken ons op voor de nacht.
Onze buren zijn een Engels stel die vreemd opkeken toen ze thuis kwamen en mij zagen zitten met m’n laptop. Ik keek niet vreemd op, want hoorde dit stel al van verre komen. Engelsen, goedkope drank in de nabijheid dus dronken lui. OK ; ik mag niet stigmatiseren door alle Engelsen voor dronkaards aan te zien. Maar laten ze zelf dan ook hun best doen door zich niet altijd helemaal klem zuipen als er (goedkope) drank beschikbaar is. Ik wil mijn best doen, dan ook zij! Nou dit stel is straal bezopen (tijdens dit stukje tikken zit, staat, hangt die stoere vent al 2x de toilet te bevuilen) zodat ik mag zeggen; Alle Engelsen zijn zuipschuiten!!
Stoer, drank of niet. Maar er ontstaat reuring in ons huisje terwijl ik dit stukje op de stoep zit te tikken. Joep is ziek. Heeft last van zijn buik en kan niet naar het toilet. Hij weet niet of hij nu misselijk is of last van zijn buik heeft. Vele malen loopt hij al boerend naar het toilet. Niets komt. Hij wil graag een pijnstiller want kan nu niet slapen. Uiteindelijk krijgt hij een paracetamol en dit doet wonderen (?). Hij kan de slaap vatten. Bink die net nog zo lief zei “zielig voor Joep dat hij ziek is” is nu zelf aan de beurt. We verdenken hem er even van dat hij Joep imiteert maar dit is dan wel heel goed geacteerd. Dorien met Bink naar het toilet waar hij alles van die dag eruit braakt. Na vele malen bed-toilet-bed kan Bink uiteindelijk toch slapen. He he rust. s’ Ochtends om 07:00uur meldt Joep zich. Ziek. Ook hij start de route bed-toilet-bed en uiteindelijk ook hij braakt alles van de voorgaande dag eruit. Bink is nog wat weeïg maar opgelucht, Joep nog niet. Hij voelt zich niet lekker.
Vandaag dus maar een rustdagje. Beide jongens niet ontbeten en hangen met een plastic zakje voor de tv in de Play Room met airco. Ineens zijn de jongens weer kindjes. Blijft niets over van die stoere knapen, als je beroerd bent.