Dag 12 - Maandag 29 juli, Joep Jarig! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van letsgothailand - WaarBenJij.nu Dag 12 - Maandag 29 juli, Joep Jarig! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van letsgothailand - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Maandag 29 juli, Joep Jarig!

Door: Kor

29 Juli 2013 | Thailand, Koh Tao

Vandaag vroeg op. Joep is vandaag jarig, zijn 10de verjaardag. 10 is speciaal. 10 is bijzonder, dus vier je het op een bijzonder plaats. Wij vieren het op Koh Tao. Hoe bijzonder mag bijzonder zijn?!
We gaan vandaag op snorkeltrip. Via onze bevriende kelner, Gyat, hebben we een boottrip georganiseerd met een Longtail langs de mooiste snorkel plaatsen die de kapitein in zijn repertoire heeft. Hopelijk slijt dat aan bij de wensen van een 10 jarige. De boottrip start om 10:00uur dus dan moeten we rise and shine zijn. Met de receptie hebben we geregeld dat er een speciale pannenkoek bij het ontbijt komt voor de jarige. Gebak hebben ze niet in het assortiment. Wij konden dit bij de plaatselijke bakker regelen (andere kant v/h eiland!) maar die zou de “hobbel de bobbel“ taxi-rit niet in originele vorm overleven. Dus een pannenkoek wordt het.
Joep wordt op bed wakker gezongen (zit al 30 minuten achter de DS (hij is jarig, dan mag het). We gaan ontbijten en Dorien meldt op een slinkse manier bij de receptie dat we klaar zijn voor het speciale verjaardag ’s ontbijt. Wij doen of onze neus bloed en starten met het ontbijt. Joep is nog wat weeïg van de voorgaande dagen dus twijfelt over zijn keuze: Yoghurt vers fruit of toast met jam of weer net anders om of beide? Wij zeggen niets! Hopelijk kan hij alles op en is zijn maag bestendig genoeg om het vast te houden! Anders hebben we visvoer voldoende bij ons.
Joep zit vol. Wij zitten vol. Maar net voor we weg willen gaan komt Gyat. Hij wil me wat laten zien! Joep, zegt; “ik ga wel mee”. “Nee blijf jij maar zitten zeggen we in koor!” Ik loop met Gyat mee en links en recht worden alle benodigde attributen tbv deze speciale verjaardag’s pannenkoek bijeen gezocht. Het lukt om de pannenkoek taart met chocolade Joep voor te schotelen. Hij is verrast en glundert! Wij zingen nogmaals ‘Lang zal hij leven’ en het hele restaurant zingt mee! Dan ben je echt jarig! Hij mist wel de familie/vrienden op zijn verjaardag maar dit is een goed alternatief.
De boottocht start bij onze baai en gaat linksom het eiland. We doen verschillende baaien aan zoals: Hin Wong Bay, Mango Bay, Japanese Garden, Tiam Og Bay gaan we aan land voor een lunch die we nuttigen bij New Heaven Resort (Baai bij Shark Eiland) en dan terug naar Tanote (16:30uur). Mango Bay en Japanese Garden vinden wij het mooiste ivm de vele vissen en verschillende vormen van koraal. Tanote Beach, de baai waar onze Resort aan zit blijft het mooiste snorkel adres ivm de vele verschillende soorten vissen die je gemakkelijk al het water instappend met je snorkeltje kan ontdekken (zelfs de haaien).
Maar het mooie ‘echte‘ Thailand, dat waar we 16 jaar geleden verliefd op waren geworden, hebben we terug gevonden! Het tijdens de lunch aangedane New Heaven Resort (Baai bij Shark Eiland) is wat we vroeger hadden met Diamond Beach. Wat allemachtig puur en lekker eten. Wat ongerept. Wat relaxed. Wat super relaxed! Wat zalig dat het nog bestaat! Wat balen dat we dit nu pas ontdekken. Op onze laatste dag Koh Tao (@#$!?) .
We komen rond 16:30uur aan bij onze resort. We betalen ‘onze’ kapitein voor de onvergetelijke dag. Joep zegt “dit was mijn mooiste cadeau ooit’. (Hij is nu 10, hoe kunnen we dit ooit overtreffen?) Joep mocht kiezen: hoeveel baaien hij af wilde snorkelen. Een, twee of zelfs drie? Hij is voor de Full Monty gegaan. Geen gepas. Geen gemaar. Geen ‘ik ben er klaar mee’. Hij vond het super! Wij ook. Prachtig met een hoofdletter P!
Op het strand maken we nog een familie foto. Gezamenlijk op de stenen zoals wij dat ‘vroeger’ saampjes hebben gedaan. Mmh, zalig nostalgie….
’S Avond nog alle reeds gemaakte verhalen op de site zetten. De foto’s uploaden en dan de luikjes toe. Dromen over deze mooie dag.

• 05 Augustus 2013 - 12:51

Geesje: